Haridusuuendused meie koolis
Meie kool rakendab uuenduslikke lahendusi, et toetada õpilaste arengut ja heaolu. Meie uuendused põhinevad haridusuuringutel, mis rõhutavad õppimisrütmi ja heaolu olulisust akadeemilise edukuse saavutamisel.
Koolikella puudumine
Koolikella kaotamine loob rahulikuma ja paindlikuma õpikeskkonna, kus üleminek ühelt tegevuselt teisele toimub loomulikumalt ja vähem katkestavalt. Kellaga märgistatud pausid võivad vähendada süvenemist ja tähelepanuvõimet. Ilma koolikellata saavad õpetajad ja õpilased paremini kohaneda tunni dünaamikaga, lõpetades tegevused loomulikus tempos. Õpilased õpivad juhtima ise oma aega ning jälgima kellaaega ja oma ülesandeid.
Üldõpetus algklassides
Üldõpetus ei õpetata erinevaid õppeaineid eraldi, vaid lõimituna terviklikeks teemadeks, mis peegeldavad päriselulisi olukordi. Lõimitud õpe aitab lastel paremini mõista teadmiste seoseid ja suurendab õpimotivatsiooni. Noorematele õpilastele on loomulikum õppida terviklikult, mitte kitsalt eraldatud ainetena. Lisaks võimaldab see õpetajatel kujundada õppetegevusi, mis lähtuvad õpilaste huvidest ja varasemast kogemusest, muutes õppimise tähenduslikumaks.
Kujundav hindamine (1.-4. klass)
Kujundav hindamine keskendub õpilase arengu toetamisele tagasiside kaudu, mitte ainult hinnete andmisele. Regulaarne ja suunatud tagasiside parandab õppimist rohkem kui numbrilised hinded, sest lihtsalt number või täht ei anna selget ülevaadet õpitud oskustest ja teadmistest. Kujundav hindamine võimaldab õpilastel ja tema vanemal mõista õpilase tugevusi ja arenguvõimalusi, motiveerides neid oma õppimist ise juhtima. Samuti toetab see enesehindamisoskuse arengut, mis on oluline elukestva õppe kontekstis. Selline hindamismeetod vähendab ka hindeliste tööde stressi ja soodustab sisemist motivatsiooni.
Täheline hindamine (5.-9. klass)
Tähthindamine (A+ kuni F) pakub õpilastele ja vanematele selget ülevaadet õpitulemustest ning aitab võrrelda teadmiste taset. Numbrilise hindamisskaala puhul on hinnete protsendid väga erinevad ning hinne „3“ võib tähendada nii poole mahu kui ka kolmveerand mahu omandamist. Tähelised hinded liiguvad kümne protsendi kaupa ning nii on ülevaade oskuste ja teadmiste omandamise tasemest parem.
Läbimõeldud hindamiskriteeriumid suurendavad motivatsiooni ja aitavad õpilastel seada realistlikke eesmärke. Hinde juurde märgivad õpetajad, mis läks hästi ning mis vajab veel arendamist. Tähtis on, et hindamine ei keskenduks ainult lõpptulemusele, vaid kaasneks ka tagasiside, mis toetaks edasist arengut.
Pikad ainetunnid
Meie koolis on ühe ainetunni pikkuseks 65 minutit ja seda kõikides vanuseastmetes. Ühel päeval on maksimaalselt 5 ainetundi.
Pikemad ainetunnid võimaldavad sügavamalt tegeleda õpitava materjaliga, vähendades kiirustamist ja pinnapealset õppimist. Õpilased vajavad pikemat aega, et keerukamaid teemasid mõista ja kinnistada. 65-minutilised tunnid annavad ruumi aruteludeks, praktilisteks tegevusteks ja probleemilahenduseks, mis toetab mõtestatud õppimist. Lisaks vähendatakse päeva jooksul toimuvate üleminekute arvu, mis aitab hoida fookust ja vähendab killustatust. Pikemad tunnid võimaldavad ka õpetajatel rakendada vaheldusrikkaid õpimeetodeid, mis arvestavad erinevate õpilaste vajadustega ning vähendavad õpetaja tundide ette valmistamise koormust.
Kasulik aeg
Meie kooli päevakavas on peale kolme esimest tundi eraldatud tund aega õpilastel koolilõuna söömiseks, järelevastamiseks ja konsultatsioonides osalemiseks, sest ka õpilased vajavad päeva keskel enda kogumiseks aega ning rahulikku hetke nt söömiseks. Pauside olemasolu õppepäevas parandab keskendumisvõimet ja vähendab akadeemilist väsimust. Õpilased saavad selle aja jooksul vajadusel õpetajaga individuaalselt suhelda, oma teadmisi täiendada või lihtsalt rahulikult puhata. Selline lähenemine aitab vähendada koolistressi ja toetab vaimset heaolu. Samuti võimaldab see paremini arvestada õpilaste erinevate õpitempodega, andes neile võimaluse oma teadmisi kinnistada ja tuge saada just siis, kui vaja.